Išsivysčiusio socializmo laikotarpis

VAKAR IR ŠIANDIEN

Išsivysčiusio socializmo laikotarpis

 

Reikia atkreipti ypatingą dėmesį į tai, kad iki šio laiko buvo pastatyti ne tik dauguma "miegamųjų" rajonų su normaliomis asfaltuotomis gatvėmis, bet ir iš esmės pertvarkyta daug kilometrų magistralinių miesto gatvių: jos išplatintos bei išasfaltuotos. Prisiminkite akmenimis grįstas ilgas Mokyklos, Uosto, Minijos ir Nemuno gatves - buvo ne gatvės, o bandymo poligonai. Kad ir H.Manto gatvė su geležinkelio pervaža. Dabar ten erdvus ir patogus viadukas. Tie visi pertvarkymai, žinoma, turėjo pačią teigiamiausią įtaką keleivių pervežimo greičiui ir kokybei, jau nekalbant apie įtaka transporto techniniam stoviui bei transporto priemonių ilgaamžiškumui.

Ir štai apytiksliai 1986-1988  metai. To laikotarpio viename iš Klaipėdos vadovų rašoma, kad mieste buvo 19 maršrutų, kurių bendras ilgis sudarė 227,6 km. Per metus autobusais vežama apie 90 mln. keleivių. Ko gero, tai visų keleivių: mieste, priemiesčio bei tarpmiestiniais maršrutais. Skaičius visiškai realus, nes reikia turėti omeny, kad tais laikais lengvieji automobiliai eiliniai liaudžiai buvo prabanga ir dauguma žmonių buvo priversta naudotis visuomeniniu transportu. Na ir pačių žmonių buvo šiek tiek daugiau - 202 tūkst. pagal 1989 m. visasąjunginio gyventojų surašymo duomenys (pagal 2006 m. statistika - 187 tūkst.).

 

Miesto autobusų
maršrutų schema

 

Pagrindiniais buvo sekantis maršrutai:

1. Geležinkelio stotis - Upių prieplauka - Vakaru laivų remonto įmonė.

2. "Žalgirio" stadionas - Lenino aikštė - Statybininkų prospektas.

3. Statybininkų prospektas - Upių prieplauka - Miesto ligoninė.

4. Statybininkų prospektas - Melnragė - Giruliai.

5. Medienos medžiagų kombinatas - Turgus - Žvejybos uostas.

6. Debreceno gatvė - Melnragė.

7. Prekybos bazė - Tauralaukis.

8. Geležinkelio stotis - Žvejybos uostas.

9. Geležinkelio stotis - Klaipėdos tarybinis ūkis-technikumas.

10. Medienos medžiagų kombinatas - Turgus - Statybininkų prospektas.

15. Smeltalės gatvė - Melnragė - Naftos eksporto įmonė.

17. Vilniaus gatvė - 16-osios divizijos gatvė.

 

Upių prieplauka - tai dabar vadinama senoji keltų perkėla į Smiltynę Danės upės žiotyse. Naujoji buvo pastatyta 1986 m. į pietus Kauno gatvės lygiu. Lenino aikštė dabar jau Atgimimo. Tarybinio ūkio-technikumo taip pat nebėra. Dabar ten Verslo ir technologijų Kolegija, verslo fakultetas. Smeltalės gatvė - greičiausiai tai spaudos klaida knygoje, nes vadinasi ji Smiltelės. Naftos eksporto įmonė liko, dabar vadinasi AB "Klaipėdos nafta". Tačiau autobusas iki jos nevažiuoja, kaip ankščiau, nes ši bendrovė įžūliai "okupavo" kokio pusė kilometro kelio, vedančio prie prekybos jūrų uosto šiaurinio įvažiavimo.

Vilniaus gatvės pavadinimas pakeistas į Tilžės. 16-osios divizijos gatvė tapo Kretingos gatve.

Keleiviai pirkdavo važiavimui talonus įvairiuose kioskuose. Jie kainuodavo 4 kapeikas. Įlipus į autobusą talonus "pramušdavo" komposteriais, kaip ir iki šiol.

Devintajame dešimtmetyje pasirodė ir maršrutiniai taksi. Buvo tris maršrutai ir pagal juos važinėjo mikroautobusai RAF "Latvija". Vienkartinis bilietas kainavo 20 kapeikų. Išeiginėmis ir švenčių dienomis "maršrutkės" nedirbo.

 

Pirmos modifikacijos Ikarus-280 iš karies ir Ikarus-180 iš dešines (eina į posūkį iš žvejybos uosto) Taikos prospekte ties Debreceno gatve. Ikarus-260 M.Gorkio (dabar Liepų) prie centrinio pašto ir Laikrodžių muziejaus.

 

     
Ikarus-260 1984 m. modifikacijos Taikos prospekte Namų statybos kombinato fone (dabar "Akropolio prekybos monstras). Miesto Ikarus-260 važiuoja per centrinį tiltą (dabar "Biržos" tiltas). Ikarus-280 1984 m. modifikacijos Taikos prospekte Miesto statybos projektavimo instituto fone. "Vaidilos" kinoteatro stotelė (dabar perkelta maždaug 200 m į pietus ir vadinasi "Vėtrungės").

 

 

Tada buvo liaudies ūkis ir planinė ekonomika. Žodžiu, viskas buvo daroma pagal planą, tad ir autobusai buvo atnaujinami pagal planą, darbai buvo vykdomi pagal planą. Taip tęsės iki Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo.

Tęsinys - straipsnyje "Po Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo".

 

 

Šaltinis - Pranas Martinkus, "Klaipėda. Mažasis vadovas", "Minties" leidykla, Vilnius, 1988 m.

Puslapis tik pradėtas rengti ir atsiradus naujai informacijai bus papildytas ir pakeistas. Paskutiniai pakeitimai 2007.06.08.

Хостинг от uCoz