Kokybės šuolis naujame tūkstantmetyje

VAKAR IR ŠIANDIEN

Kokybės šuolis naujame tūkstantmetyje

 

Situacija iš esmės pradėjo keistis, kai Klaipėdos miesto savivaldybė 2003 metų kovo 27 d. įsteigė viešąją įstaigą "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT). Ji turėjo pertvarkyti visą miesto visuomeninio transporto sistemą, "subendravardiklinti" ją, t.y. visiškai koordinuoti keleivių vežėjų darbą ir reguliuoti keleivių srautus.

Štai jau keletą metų funkcionuoja, tiesiai sakant, valdymo įmonė. Reikia pažymėti, kad ji susitvarko su savo funkcijomis ir pasiekė labai žymių rezultatų gerinant keleivių pervežimus miesto transportu. Ir tie pagerėjimai ne tik kiekybės atžvilgiu, bet ir kokybės. Tai mano, kaip keleivio nuomonė.

Dabar konkrečiau. Visi miesto autobusai pradėjo dirbti pagal vieningą tvarkarašti. Vėl buvo įvesti vieningi talonėliai (teisingiau vadinti bilietais), tame tarpe ir nuolatiniai mėnesiniai bilietai. Pirmą kartą po sovietinio laikotarpio KKT organizavo duomenų rinkimą ir keleivių srautų analizę. Kiek man žinoma, netgi ne vieną kartą. Šios informacijos pagrindu buvo koreguojami kaip patys maršrutai, taip ir jų tvarkaraščiai.

Ko gero per keletą metų maršrutai keitėsi dažniau, nei per ankstesnius 50 metų. Tai, iš vienos pusės, blogai. Bet iš kitos, per trumpą laiką teko padaryti tai, ką reikėjo pradėti dar 10 metų atgal. Nuo tarybinių laikų pasikeitė keleivių srautų kryptys, pastatyta daug naujų objektų, vienos pakankamai stambios įmonės nebeegzistuoja, o kitos atvirkščiai - atsidarė, išsiplėtė. Į visa tai buvo atsižvelgiama ne tiek, kiek reikėjo. O štai dabar daugelis naujovių pradeda rodyti savo teigiamus rezultatus.

Apie reklamos ir informacijos pasiekimus neverta ir kalbėti - viskas nepalygintinai geriau. Kiekvienoje stotelėje yra maršrutų tvarkaraščiai, kurie operatyviai atnaujinami. Apie visus pasikeitimus būtinai informuojami gyventojai per žiniasklaidą. O Internete tai išvis išsami informacija. Žodžiu, šioje srityje pirmą kartą pradėti taikyti rinkotyros principai. Ir ne tik rinkotyros, bet ir rinkodaros.

To pasekoje jau keletą metų pastebimas stabilus pervežamų miesto autobusais keleivių skaičiaus didėjimas.

Taigi, kokia situacija Klaipėdoje pastaruoju metu?

Miestelėnus vežioja UAB "Klaipėdos autobuso parkas" (KLAP), UAB "Pajūrio autobusai" bei keleivinio transporto kooperatinės bendrovės "Gintarinis vairas" autobusai. Visų trejų kompanijų veiklą koordinuoja aukščiau minėta viešoji įmonė KKT.

2005 metai. Viso miesto autobusais pervežta 28,6 mln. keleivių. Tai 11,2% daugiau, nei 2004 m. Visų trejų kompanijų autobusų parkai atnaujinti 25%. "Klaipėdos autobusų parkas" atnaujino 20 mašinų (viso miesto autobusų - 61 vnt.), "Pajūrio autobusai" - 5 (viso 29), "Gintarinis vairas" - 8 (viso 34). Taigi 2005 metų pabaigoje bendras visų miesto autobusų skaičius buvo 124 vnt. Daugiausiai tai Mercedes ir MAN markių autobusai.

2006 metai. KLAP pervežė 14,5 mln. keleivių, kas 0,5 mln. daugiau, negu 2005 m. Iš jų 14 mln. - miesto maršrutais. Pajamų prieauglis sudarė 9%. KLAP dirba 11-oje maršrutų. Viso jų mieste 19 (neskaitant keletos su indeksu "a"). Praeitais metais (2006 m.) autobusų parkas įsigijo 12 eksploatuotų, bet puikiame stovyje, autobusų. Viso KLAPas turi pagal 2007 m. balandžio mėn. duomenis 112 autobusų, iš kurių 71 dirba mieste, o likusieji - priemiesčio it tarpmiestiniuose maršrutuose. Nors su paskutiniu "Ikarusu" miesto gyventojai atsisveikino 2005 m. sausio 17 d., tačiau vidutinis autobusų amžius išlieka dar didelis - beveik 14 metų. Todėl įmonės vadovybė planuoja ir toliau tęsti autoparko atnaujinimą, tačiau jau naujais autobusais už Europos struktūrinių fondų lėšas.

2007 metais pradėti eksploatuoti keletas olandų "Van Hool" firmos surinkimo "Volvo" autobusų, kurių varikliai naudoja suslėgtas gamtines dujas. Pas juos išmetamosios dujos švaresnės, o triukšmingumas mažesnis.

2006 m. pabaigoje Klaipėdoje buvo išviso 132 miesto autobusai, iš jų 67 - žemagrindžiai, t.y. jau daugiau, nei pusė. Palyginus su 2005 metais pervežtų keleivių skaičius padidėjo 6% ir pasiekė skaičių 33 mln.

Dabar KLAP autobusai dirba maršrutuose Nr.1, 1а, 5, 5а, 8, 10, 11,12, 16 ir 18, UAB "Pajūrio autobusai" - maršrutuose Nr.2, 4, 4A, 6 ir 15, o KTKB "Gintarinis vairas" - Nr.3, 7, 9, 13, 14 и 17.

Žodžiu, keleivių pervežimų kokybė ir toliau gerėja. Pradėtas elektroninių važiavimo bilietų diegimas. Gal sulauksime, galu gale, kad, kaip ir Vilniuje ar Kaune, Klaipėdos autobusuose pradės maloniu moterišku balsu skelbti stoteles, o informaciniuose skydeliuose bėgs teksto eilutės.

 

Šis skyrius parengtas panaudojant UAB “Klaipėdos autobusų parkas” (www,klap.lt) ir VšĮ “Klaipėdos keleivinis transportas” tinklalapių informacija.
Puslapis nebaigtas ir atsiradus naujai informacijai bus papildytas ar pakeistas. Paskutiniai pakeitimai 2008.04.15.

Хостинг от uCoz